A stresszoldó jóga a testhelyzeteket (ászanákat) és a légzőgyakorlatokat (pranajama) stresszoldás szempontjából köti össze. Az izmok erősítésén és nyújtásán kivül elsődleges cél az izmokban és az  ízületekben felgyülemlett feszültség kimozgatása,melynek során a kilégzésnek van meghatározó szerepe. Ezen az foglalkozásunkon nagyobb hangsúlyt kap a befele figyelés, a légzőgyakorlatok, továbbá  a relaxáció (jóganidra) hosszabb és mélyebb a többi órához képest.
 
Stresszoldó jóga hatásai:
 
Szorongás, feszültség szint csökkenése
Életszemlélet változása
Önismeret mélyülése
Türelem fokozódása
Koncentrációs készség és memória javulása
Tanulási folyamatok elősegítése
Két agyfélteke összehangolása
Test-lelki megújulás
 
A stresszoldó jóga ajánlott:
 
Túlzott szorongásos állapotokban, tüneteknél
Rossz memória és koncentrációs készség, általános szétszórtság állapotaiban
Fásultság esetében
Alvásproblémával, álmatlansággal küzdőknek
Tónusos izomzattal rendelkezőknek, különösképpen a stressz zónákban (hát, vállak, nyak, arc)
Feszített élettempót folytatóknak
Légzési nehézségekkel küzdőknek
Testi-lelki kiegyensúlyozottságot keresőknek
Krónikus stressz szindróma (immunrendszer gyengülése, szív és érrendszeri panaszok valamint pszichoszomatikus eredetű megbetegedések) megelőzésére