A gerincstabilizáló gyógytorna abban különbözik más mozgásformáktól, hogy itt egy mozgás élettani szempontból speciálisan összeállított gyakorlatsort alkalmazunk. Aki napi 8-10 órát tölt számítógép előtt, hetente legalább 2-3 alkalommal ajánlott számára mélyizom torna végzése. A gyógytorna segít regenerálni és edzésben tartani a törzs izmait, korrigálni a kezdődő deformitásokat, hogy ezek a szövetek az egész napos terhelés mellett el tudják látni feladatukat.  A gyógytornász mindig figyelembe veszi a fokozatosság elvét, alkalmazkodik a résztvevők általános állapotához, alapbetegségeihez, korábbi sérüléseihez, valamint nagy hangsúlyt fektet az ízületvédelemre. A gerincstabilizáló gyógytorna nagy előnye még, hogy nincs korosztályhoz kötve, gyakorlatilag bárki belefoghat és eredményét nem csillogó érmek, hanem jobb közérzet és javuló szellemi- fizikai állóképesség fogja tanúsítani. Arról nem is beszélve, hogy rendszeres mozgással jelentősen csökkenthetjük olyan belgyógyászati betegségek kialakulását, mint a II. típusú diabétesz, magas vérnyomás, elhízás stb. Habár sokfelé olvashatunk a gerinctornához gyakorlatokat, eleinte mégis célszerű szakember segítségét kérni, hiszen a rosszul végzett gyakorlatok esetleg még árthatnak is.

Ha ülőmunkát végzel, ha eleged van a rendszeresen visszatérő nyak-, hát-, vagy derékfájásból, ha szeretnél javítani a testtartásodon és jól érezni magad a bőrödben, vagy csak egyszerűen nem találod a számodra megfelelő mozgásformát, akkor a gerincstabilizáló gyógytorna a megoldás számodra. A gerinctornát gyógytornászunk tartja. 


A gerinctorna céljai:


-a gerinc fiziológiás görbületeinek megtartása
-a különböző gerincszakaszok megfelelő mobilitásának biztosítása
-a mély hátizmok erősítésével a porckorongokra ill. a csigolyák közötti kis ízületekre ható terhelés csökkentése
-a rövidülésre hajlamos izmok nyújtásával és a gyengült izmok erősítésével megfelelő izomegyensúly létrehozása, ami egyben a helyes testtartás alapja is.