Valamennyi jógatípusra jellemző jótékony hatások:

  •  erősíti, lazítja és nyújtja az izomzatot
  • javítja a tartást
  • oldja a stresszt
  • javítja az emésztést
  • növeli a fizikai és pszichikai teherbírást
  • javítja az általános közérzetet
  • vitalizál
  • öngyógyító folyamatok indulnak el a testben és a lélekben

A mai emberek figyelme elsősorban a fizikai síkra irányul, ezért a jóga a test tudatosításával kezdődik. A kifelé tekintő ember figyelmét a külvilágról a saját testére irányítja. Önmagunk elmélyült megfigyelésével egyidejűleg soha nem tapasztalt folyamatok indulnak el bennünk. 

 

 Gerincjóga (90 perc)

A gerincjóga elsődleges szerepe a megelőzés, illetve utókezelés. Olyan csoportos mozgásterápia, melynek célja a fizikai test és az idegrendszer egészségének helyreállítása biztonságos, az anatómiai alapmozgásokra épülő gyakorlatsorokkal. Az emberek többsége a modern életmódból fakadóan mozgásszervi problémákkal küzd, amelyeket először egy preventív jellegû, biztonságos és hatékony mozgásterápiárával érdemes kezdeni. A gerincjóga egy könnyen, biztonságosan végezhető gyakorlatsorból áll, hogy befogadhatóvá tegye a jógát  azok számára is, akik még nem rendelkeznek megfelelô fizikai adottságokkal. Harmonikusan erősíti és nyújtja izomzatot, precíz, anatómiai szempontból átgondolt gyakorlatokkal biztonságosan, mégis eredményesen alakítja a fizikai testet, és ezen keresztül hatással van az emberi élet egészére. A gerincjóga célja a fizikai test egészségének helyreállítása, amelyben elsődleges a testtartás javítása, melyben kiemelt szerepet kap a megfelelő légzés elsajátítása is, mivel a légzés azonnali és közvetlen hatással van az emésztésre, a hormonrendszerre és magára az energiatestre is. 

 

 Hatha jóga (90 perc)

A Hatha szóban a Ha szó napot jelent, a Tha pedig holdat. A nap és a hold, a jang és a jin az energiát szimbolizálják. Mindkét energia egymás ellentéte, mégis egymást állandóan kiegészítve törekszenek az egyensúly állapot elérésére. A Hatha jóga célja tehát, hogy segítségével egyensúlyt találjunk a jang aktív, és a jin passzív ereje között. A hatha jóga főként az ászanák (testhelyzetek), és a pránájáma (eneggiaáramoltatás légzőgyakorlatok által) gyakorlásán keresztül éri el a test, a lélek és a szellem összhangját, az életminőség javítását. A gyakorlás fontos része továbbá a jóganidra (tudatos alvás), amely egy olyan tudatállapot, amelyet felfoghatunk az alvás és az ébrenlét közti küszöbnek.  Ebben az állapotban valósítható meg a legteljesebb relaxáció, amely tökéletes pihenést biztosít a testnek és a léleknek egyaránt.

 

 Gerinctorna gyógytornász vezetésével (60 perc)

 A gerinctorna céljai:

-a gerinc fiziológiás görbületeinek megtartása

-a különböző gerincszakaszok megfelelő mobilitásának biztosítása

-a mély hátizmok erősítésével a porckorongokra ill. a csigolyák közötti kis izületekre ható terhelés csökkentése

-a rövidülésre hajlamos izmok nyújtásával és a gyengült izmok erősítésével megfelelő izomegyensúly létrehozása, ami  egyben a helyes testtartás alapja is.

Mindezekből következik,hogy  nem csupán  gerincbántalmak esetén hatásos, hanem azok megelőzésében is fontos szerepe van.

Rendszeresen alkalmazva hosszú távú hatást vagy fájdalommentességet fejt ki és energiával tölti fel a testet.  Egy lépés a mozgásszegény életmód ellen!